Mednarodni dan disleksije je 4. oktobra in ob tem se je kar samo postavilo vprašanje, v kolikšni meri je specifična učna težava prisotna v OŠ Marjana Nemca Radeče. Kratek in jedrnat odgovor: potrjena je samo pri enem učencu.
"Pri nekaterih učencih opažamo nekatere značilnosti disleksije, niso pa pri njih potrdili diagnoze," je pojasnila svetovalna delavka na radeški šoli Mateja Kukovičič.
Učencem s tovrstnimi težavami prilagajajo usvajanje učne snovi - diferencirajo in individualizirajo pouk (krajša besedila, uporaba bralnih ravnilc in barvnih folij, barvni listi, podaljšan čas, prilagojeni delovni listi, fotokopije manjkajočih delov učne snovi, učencev ne izpostavljajo glasnemu branju pred razredom,...).
"Običajno se težave pričnejo opažati v 1. razredu, kjer prihaja do odstopanj, še bolj pa potem v 2. razredu," o prvih znakih, ki nakazujejo na značilnosti disleksije pove Kukovičičeva ter nakaže tudi prizadevanje šole za obravnavanje takih učencev v smislu pomoči, s tem da "starše seznanimo z otrokovimi težavami, učencu omogočimo pomoč in prilagoditve in predlagamo diagnostiko.
Nekateri učenci so uspešni s prilagoditvami, nekateri pa potrebujejo dodatno strokovno pomoč. Staršem svetujemo in jim pomagamo pri pridobitvi ur dodatne strokovne pomoči."