Četrtkov naravoslovni dan je bil namenjen spoznavanju osnovnih pojmov, povezanih z energijo ter varčevanju z energijo, ob čemer so del aktivnosti sedmošolci izvedli v skupinah, si ogledali film z ekološko vsebino ter vdihnili svojo ustvarjalnost z izdelavo plakatov.
Kot je sporočil Igor Turičnik, ki je kot pedagoški delavec Osnovne šole Marjana Nemca Radeče bdel nad delom sedmošolcev, so učenci z delom s skupinah spoznavali varčevanje z električno energijo (tudi z uporabo varčne žarnice), varčno segrevanje vode in se dotaknili porabe vode med ščetkanjem zob.
S temi aktivnostmi so lahko primerjali porabo električne energije (varčna in navadna žarnica), se seznanili z varčevanjem z vodo med umivanjem zob, spoznali odvisnost porabe energije od velikosti grelne površine in prostornine lonca pri segrevanju vode ter spoznali tudi učinkovito ločevanje odpadkov.
Ogledali so si še spletno stran focus.si, na kateri ni manjkalo nasvetov za varčno rabo energije in vode.
Neprijetna resnica
Posebej zanimiv za sedmošolce pa je bil ogled DVD-ja z ekološko vsebino z naslovom Neprijetna resnica. Dokumentarni film ameriškega politika Al Gore-a iz leta 2006 jih je skozi znanstvene podatke učencem predočil svetovno nevarnost globalnega ukrepanja, skupaj z nasveti, kaj lahko vsak posameznik in vsi skupaj kot družba storimo v smeri preprečitve uničevanja našega skupnega doma, planeta Zemlja.
Sedmošolci so tudi izdelovali plakate in poročali o vsem, kar so se novega naučili ter že znanega osvežili na temo odgovorne rabe različnih vrst energije našega vsakdana.
Tako so šli nasproti ciljem naravoslovnega dne: da znajo vmedsebojnem dialogu oceniti »vrednost« prihrankov pri skrbnejšem ravnanju z energijskimi in vodnimi viri; da potrdijo ali nadgradijo oceno prihrankov na podlagi konkretnih merjenj porabe vode in energije v preprostih življenjskih situacijah, obenem pa da se v njih vzbudi zavest za nujnost skrbnega ravnanja z energijo in vodo in širša ekološka zavest v različnih situacijah. Vzgojno-izobraževalni sistem radeške šole, ki sledi nacionalnim ciljem, je tako seznanil učence z nujnostjo zniževanja porabe energije na vsakem koraku in jih spodbudil k čim pogostejšemu in učinkovitemu ločevanju odpadkov.