Čas poletja, v katerem smo, je obenem obletnica velike prelomnice zgodbe o podjetniškem paru, ki je obenem tudi zakonski. Antonio in Katja Dijaković vodita Avtocenter KAD in KAD Group s sedežem na Hotemežu. Njuno dejavnost v največji meri kroji posredništvo pri prodaji vozil, njun najnovejši izziv, ki je kmalu po vpeljavi le-tega naletel na plodna tla, pa je še prodaja dišav za vozila in tudi za prostore. Antonio, ki je Hrastničan po rodu in Katja, ki se je v radeško občino priselila iz Mokronoga, sta za podjetje, ki nosi inicialke njunih imen ter priimka, zaupala, kako ju je trdo delo, sodelovanje in poseben odnos do strank, pripeljalo do točke, ki njuno podjetniško pot nakazuje kot stabilno in spodbudno.
Njuna posebej uspešna skupna podjetniška pot se piše zadnja leta, medtem, ko sogovornik Antonio zaupa, da se je, še preden sta se spoznala s Katjo, na samostojno pot v gospodarskem svetu podal leta 2011 z avtopralnico in gostilno, nato se je leta 2017 osredotočil samo na posredništvo pri prodaji vozil in tako bil registriran kot trgovec rabljenih vozil, v preteklem letu pa je ukvarjanju z avtomobilsko panogo pridružil še prodajo dišav, ki nosijo ime VIP.
Prva asociacija ob imenu VIP je marsikomu V-veze I-in P-poznanstva, v mednarodnem smislu pa označuje zelo pomembne osebe (V-very I-important P-person).
In četudi se z imenom nakazuje dejstvo, da je nekdo zaradi svojega vpliva, pomembnosti in/ali slave deležen posebnih ugodnosti, zakonca Dijaković poudarjata, da v njunem poslovnem svetu nikakor ni tako.
"Posebno ugodnost si mora znati zagotoviti vsak sam zase, že s tem, ko ceni samega sebe in tako tudi sam sebi privošči nekaj dobrega, za kar tako z vidika prodaje vozil kot tudi z vidika VIP dišav, verjameva, da to je."
Avtomobil ni samo prevozno sredstvo, voznik se mora v njem dobro počutiti
Četudi je kratica KAD postala že sinonim tako za poslovanje z vozili kot tudi z dišavami in seveda najprej asociira na Katjo in Antonia, pa gre od leta 2021 dejansko za dve podjetji; Avtocenter KAD je namreč odtlej namenjen zgolj poslovanju z vozili, KAD Group se je ukvarja z omamnimi vonji.
V obdobju zadnjih približno treh let je poslovanje pokazalo, da je letno prodanih nekaj več kot 200 vozil; to predstavlja - čez prst ocenjeno - petino vozil, ki jih imajo sicer na zalogi.
Kot kaže dosedanja praksa, se število vozil, ki so na zalogi v danem trenutku, torej sproti, giblje med 25 in 30.
"Pod imenom AC KAD smo v grobem imeli preko 1000 vozil," pripoveduje Antonio, ki navaja še, da podjetje deluje kot kreditni in leasing posrednik, in da v luči čim boljše pred-nakupne izkušnje omogoča tudi možnost testne vožnje in pregleda pri mehaniku.
"Za vsa vozila imamo objavljeno VIN številko, da lahko kupec preveri zgodovino in stanje že pred nakupom oz. nas s tega vidika niti ne rabi kontaktirati," poudarja mlad podjetnik, ki na vprašanje, katere znamke avtomobilov se najpogosteje znajdejo na njihovem razstavnem dvorišču, odgovarja: "V večini prevladujejo nemška vozila Mercedes, Audi Volkswagen, BMW in švedski Volvo, najdejo pa se tudi še avtomobili drugih znamk."
Pri prodaji avtomobilov Katjo in Antonia vodi prepoznavanje želja in potreb strank, saj verjameta, da se je potrebno le-tem približati. "Avtomobil za marsikoga ni samo prevozno sredstvo, in zagotovo se človek kot voznik in lastnik avtomobila v njem najbolje počuti, če njegove karakteristike dobro in ustrezno spozna, in se v svojem jeklenem konjičku konec koncev dobro počuti," sta enotnega mnenja.
Na zemljišču, kjer imata razpostavljene in na voljo za ogled različne avtomobile, tudi prebivata. Meja med poslovnim in zasebnim je pri njima sicer tu in tam malce manj zarisana, saj sta vendarle podjetniški tandem in obenem mož in žena, tako da tekom posameznega dne pogosto preživita velik del in v službi in znotraj družinskega življenja.
Toda, če bi to kdo prepoznal kot pretirano preživet skupen čas in s tem potencialno izhodišče za nesoglasja, sta se Antonio in Katja iz tega naučila potegniti predvsem dobre stranske učinke številnih skupaj preživetih ur tako v službi kot doma, ob čemer pa poudarjata: "Ključna je komunikacija."
VIP dišave - novo poglavje, s katerim po letu dni beležita nov uspeh
In kako se je pravzaprav začela VIP zgodba? Antonio pravi, da je kupil enega izmed mnogih avtomobilov, s katerimi nato posluje (v smislu nadaljnje prodaje) dalje, in ta dišava je bila v njem. Takoj je vzbudila njegovo zanimanje, dodaten faktor pri tehtanju, ali odpreti še eno, novo poglavje, pa je predstavljalo tudi to, da je VIP dišave zasledil v pozitivni luči že v preteklosti na različnih posnetkih.
"Kar približno pol leta je bilo potrebnega, da smo sestavili v celoto vse, kar je bilo potrebno dogovoriti in uskladiti z obeh strani, in da je KAD Group postal julija 2022 ekskluzivni zastopnik za slovenski trg," vse prej kot lahko pot do ekskluzive opiše Antonio, ki se kratko obregne tudi ob takratno rivalstvo z enim od velikih trgovcev opreme za avtomobilsko panogo, tekom katerega pa se je dogajanje izšlo KAD Group v prid.
In če so VIP-dišave novost za Katjo in Antonia, pa v svetu nikakor niso, saj gre za bolgarsko znamko s tradicijo, ki je dolga že četrt stoletja.
In po 24 letih obstoja se je pripetil prodor tudi na slovenski trg, česar sta Radečana posebej vesela - da sta prav onadva zaslužna za to in sta nenazadnje pripomogla k postavitvi ne le Slovenije, pač pa tudi Radeč, na zemljevid prepoznavnosti na tem področju.
"Sodelujemo s trgovinami z avto-deli, z bencinskimi servisi, s prodajalci avtomobilov, tudi trgovine, cvetličarne in avtopralnice že ponujajo preko nas VIP dišave."
V asortimentu omenjenih dišav je 66 različnih vonjev dišav za avtomobile in približno polovico teh ima na svojih prodajnih policah KAD Group, med štirimi obstoječimi esencami za klima-filtre pa nudijo dva različna vonja.
Poti od KAD Group-a do končnih odjemalcev - kupcev so različne: preko prodajnega mesta na Hotemežu, preko njihovih pogodbenih posrednikov prodajnikov in preko spleta.
Na razpolago je še šest različnih vonjev, ki jih oddajajo dišeče palčke za prostore in prav tako šest vonjev t.i. avtomobilskih parfumov, med ponudbo se najdejo pa tudi dišave za interier v obliki pršil.
Na področju VIP-dišav aktivno dela ekipa, ki šteje štiri člane, vsak od njih pa ima natančno razdelane zadolžitve: "Potrebno je namreč zagotavljati komercialni del, nemoteno delovanje spletne trgovine, sproti in gladko mora teči tudi administracija ter delo na terenu, pa spremljanje in vodenje zalog, in podobno," opisujeta Katja in Antonio, ki kot veliko odskočno desko navajata navzočnost podjetja s predstavitvijo izdelkov na letošnjem celjskem sejmu.
"Za pridobiti in zadržati kupce teče neprenehoma borba," priznavata, obenem pa sta hvaležna za prisotnost njunega podjetja na velikem dogodku v knežjem mestu, saj "se je od tedaj prodaja močno dvignila in zlasti spletna prodaja gre strmo navzgor."
Načrti in želje za prihodnost
Nasmejana sogovornika, ki ob pogovoru marsikaj kar povesta, podkrepita z raznolikim promocijskim in predstavitvenim materialom, se svetle prihodnosti ne le nadejata, pač pa vanjo glede na trenutno stanje (rast in napredek) trdno verjameta.
"Pričakujem le rast, kajti kar 80% naših poslovnih partnerjev, tako fizičnih kot pravnih oseb, izkazuje zadovoljstvo, tisti, ki so se povezali z nami pred časom kot prvi kupci, so v v veliki meri naše stalne stranke, in kot ekipa spremlja, povpraševanje le raste, zato menim, da dela ne bo zmanjkalo," zaključi Antonio, kateremu soproga Katja pokima v pritrditev.