Šolanje na daljavo je bila tema oddaje Tarča, ki je bila pod voditeljsko taktirko Erike Žnidaršič pretekli četrtek 12. novembra na sporedu TV SLO 1 ob 20h. V enem od prispevkov oddaje so bile predstavljene tudi težave, s katerimi se srečuje nemalo slovenskih družin in med njimi je tudi pomanjkanje prostora in s tem onemogočeno zbrano delo tekom šolanja na daljavo.
V nadaljevanju je objavljeno besedilo prispevka, v katerem je radeška velika družina izpostavila nekaj od zagat. …/V 6-članski družini Rainer se izobražujejo štirje otroci naenkrat. Jure Rainer: »Je pa problem, ker imamo malce premajhno stanovanje. Štirje otroci ne morejo biti vsak v svoji sobi, tako da se delijo, je pa težava pri tem, da poslušajo predavanja en drugega.«
Vanja Rainer: »Že Bor, ki je tukaj (v dnevni sobi, op.a) in Kaja, ki je v kuhinji, se motita med sabo, dobro je, da je Jaka zaprt v otroški sobi, za Ivo pa enostavno ni prostora, tako da ni druge, kot da jo vzameva v službo in tam posluša, kar pač mora.
Ona ima kratke konference, medtem, ko imajo preostali trije pa že kar dolge.«
Otroci so dopoldan sami doma, nadzora nimajo. Jure Rainer: »Midva sama ne moreva otrokom dati pogojev, kot jih imajo nekateri drugi. Velika razlika je, ali imaš štiri otroke in imajo štirje otroci eno sobo ali je en otrok z eno sobo.
Prav tako je velika razlika v tem, ali so starši doma: težave imajo že tisti, ki delajo na domu, midva sva pa praktično odstranjena od učnega procesa. Enostavno v tistem času, ki je namenjen šoli, praktično težko jih je nekako vpeti. In kontrolirati; ker 8-letnik potrebuje kontrolo.«
Popoldne, ko starša prideta iz službe, sta pogosto utrujena in nimata volje in energije za preverjanje šolskih nalog. Jure Rainer: »Ne samo, da midva nimava toliko energije, pač pa je enako tudi z otroci. Motivacija jim popoldne precej pade in pridejo tisti trenutki - ker je seveda treba vse za nazaj naredit (vsaj pri mlajših dveh) -, ki so kar moteči oziroma neprijetni.«/…
Težav šolanja na daljavo ni malo. Najpogostejše so pomanjkanje osnovne opreme (računalnikov), dostop do spleta je marsikje počasi delujoč ali možnosti uporabe interneta sploh ni, precej staršev izjemno težko učinkovito opravlja službene obveznosti od doma in je obenem vključenih v učni proces, da o psiholoških učinkih (na vse: učence, starše in učitelje) kot so stopnjevanje tesnobe, strahu in stresa ter ostalih stiskah niti ne govorimo.
Mnogi opozarjajo, da otroci, ki se šolajo na daljavo, že v izhodišču niso v enakovrednem položaju, kar nikakor ni prav, mnenje številnih pa je tudi, da bodo škoda v izobraževalnem sistemu in luknje v znanju »korona-rodu« veliko težje popravljive kot na primer škoda v gospodarstvu.