Svet podjetništva

Sumrak ob kulturnem prazniku: čas je za širitev radeškega kulturnega doma

Kulturni-praznik-Radee-2019-10mV Radečah je osrednja proslava ob jutrišnjem slovenskem kulturnem prazniku potekala v soorganizaciji Glasbene šole Laško-Radeče in Občine Radeče, kot slavnostni govornik pa je zbrane nagovoril vsestranski umetnik, Bojan Sumrak.

Po uvodno odpeti Zdravljici vokalnega kvarteta učiteljev GŠ Laško-Radeče, Bojan Sumrak, prejemnik Priznanja Ivana Pešca za leto 2015, ni govoril o pomenu slovenske besede, ne o velikih Slovencih kot tudi ne o visokih akademskih kulturnikih in tudi na temo samega Prešerna ne. Kritično je izrazil mnenje, da so proslave ob slovenskem kulturnem prazniku marsikje pogosteje bolj podobne pogrebom in komemoracijam, kar  ob dolgočasnih scenarijih, čudaški režiji in na smrt resnih nastopajočih nemalokrat deluje umetno, ponarejeno in neživljenjsko - in seveda finančno zelo, zelo drago.

Opisal je njegovo lastno doživljanje Prešerna in izrazil ponos, da imajo vsebine kulturne narave v radeškem kulturnem domu dolgo tradicijo in da se uvrščamo med redke občine, kjer ljubiteljska kultura živi na zavidljivo visoki ravni. Dejal je, da je v 37 dneh, kolikor jih je minilo v letu 2019 radeški mali dom kulture sameval le sedemkrat – preostali čas ga je zapolnjevalo 23 gledaliških vaj, štiri gledališke predstave, dva glasbena dogodka in še marsikaj. Hkrati je povabil še na koncert »Rock Valentinovo« Godalnega orkestra Strunikat, kjer tudi Sumrak igra na violino. Tako je predstavil, da je Dom kulture v Radečah premajhen za vse, kar se dogaja v njem ter ob tem pobaral tudi prisotne politične in občinske akterje k prenovi zgradbe v smislu dozidave, zlasti glede na razpoložljiva evropska sredstva ravno v ta namen. Obiskovalcem je zaželel, naj delijo s kulturnimi ustvarjalci to strast do dejavnosti, ob kateri resnično uživajo in so radi za svoje delo nagrajeni z obiskom, in z mislijo, da s prenosom odrske čarobnosti mednje soustvarjajo še lepšega in še boljšega posameznika.

Sledili so glasbeni nastopi učiteljev Glasbene šole Laško-Radeče: Matjaž Piavec je zaigral na renesančno lutnjo, citrarka Janja Brlec je ob spremljavi Benjamina Kosa na vibrafonu čutno odpela zimzeleno Mlade oči, ljudsko Nocoj pa, oh nocoj pa so izvedli Neva Marn Hafner na sopranskem saksofonu, Boštjan Župevc na krilnici in Nina Mole na klavirju. Prešernovega Mornarja, katerega je uglasbil Fran Serafin Vilhar, je z gromkim tenorjem odpel Mihael Strniša ob korepetitorski spremljavi Moletove, Zrejlo je žito so zaigrali Maja Glavač (violina), Boris Razboršek (diatonična harmonika), Špela Šergan in Primož Razboršek (klarinet).

Med premišljeno zastavljenimi in razgibano razvrščenimi glasbenimi nastopi v program proslave, sta drobce iz pesnikovega življenja, katere je izbrala Martina Jovič, odstirala Rosana Jakšič, ravnateljica Glasbene šole Laško-Radeče in Jože Dobovšek, knjižničar Glasbene šole Laško-Radeče.

Prireditev, katero je z vezno besedo soustvarjala Tanja Žibret Lavrinec, so učitelji Glasbene šole Laško-Radeče, akademski glasbeniki, sklenili z Avsenikovim Potpourrijem v izvedbi Sara Herman in Tatjana Brinovec na flavti, Špela Šergan in Primož Razboršek na klarinetu, Dejan Jakšič na klavirju, Neva Marn Hafner na flavti, Matjaž Piavec na bas kitari in Benjamin Kos na tolkalih.

Po končanem uradnem delu se je druženje nastopajočih in obiskovalcev proslave nadaljevalo ob kozarčku in zakuski v avli radeškega kulturnega doma.

Share
Ostale novice iz Posavja